ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора Директор ЗОШ№3
з навчально-виховної роботи
__________________Л.П.Чала ___________________О.Г.Корнієнко
«___»________________2014 року
Календарно - тематичне планування навчального матеріалу з фізики в 7 класі
Миронівська загальноосвітня
школа I-III ступенів №3
Миронівської міської ради
Вчитель фізики
ФІЗИКА. 7 КЛАС
(1 година на тиждень, усього 35 годин)
Підручник:_____________________
Задачник:______________________
Тема | Кількість годин за програмою | Кількість годин за планом |
Розділ 1. Починаємо вивчати фізику | 8 | 9 |
Розділ 2. Будова речовини | 7 | 8 |
Розділ 3. Світлові явища | 15 | 16 |
Екскурсії | 2 | — |
Резерв (повторення) | 3 | 2 |
і- Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів Розділ 1. Починаємо вивчати фізику
Учень:
■ називає імена видатних вітчизняних і зарубіжних фізиків, одиниці довжини, часу, площі поверхні, об'єму, види енергії;
■ наводить приклади фізичних явищ і процесів, руху і взаємодії, перетворення енергії, застосування фізичних знань у житті людини;
■ розрізняє значення фізичної величини та її одиниці;
■ формулює правила безпеки у фізичному кабінеті;
" записує значення фізичних величин, використовуючи приставки СІ (мікро, мілі, санти, деци, кіло, мега) для утворення кратних і частинних одиниць;
■ може обґрунтовувати історичний характер розвитку фізичного знання;
" характеризувати структурні рівні фізичного світу (мікро-, макро-, мегасвіт), основні методи фізичних досліджень та етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях, різні прояви взаємодії тіл;
■ пояснювати значення фізики в житті людини, сфери застосування фізичного знання, земне тяжіння;
■ порівнювати одиниці фізичних величин, що мають приставки СІ;
" здатний спостерігати за різними фізичними явищами і процесами;
■ визначати ціну поділки шкали вимірювального приладу, об'єм куба і паралелепіпеда; " вимірювати довжину, площу поверхні, об'єм, час;
■ користуватися метрономом, секундоміром, лінійкою, мензуркою;
■ дотримує правил безпеки у фізичному кабінеті
Розділ 2. Будова речовини
Учень:
« називає агрегатні стани речовини, одиниці маси тіла, густини речовини; « наводить приклади кристалічних і аморфних тіл, прояву дифузії в газах і рідинах;
■ розрізняє кристалічні й аморфні тіла, атом і молекулу;
■ формулює основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини, визначення густини речовини, записує її формулу;
■ може описати особливості руху атомів і молекул речовини в різних агрегатних станах, залежність лінійних розмірів твердих тіл від температури, ядерну модель атома;
■ обґрунтувати залежність швидкості руху атомів і молекул від температури;
■ характеризувати ознаки тіл у різних агрегатних станах, явище дифузії, залежність лінійних розмірів твердих тіл від температури;
■ пояснити атомно-молекулярну будову речовини в різних агрегатних станах, дослідні факти, що підтверджують рух і взаємодію мікрочастинок речовини;
■ порівняти фізичні властивості тіл у різних агрегатних станах;
■ спостерігати явище дифузії в газах і рідинах;
■ вимірювати масу тіла, густину речовини;
■ користуватися терезами, робити висновки про залежність плину явища дифузії від температури;
■ дотримує правил зважування тіл на терезах;
■ може розв'язувати задачі, застосовуючи формулу густини, залежність лінійних розмірів твердих тіл від температури
Розділ 3. Світлові явища
Учень:
■ називає основні оптичні явища природи, вади зору, одиниці оптичної сили лінзи, сили світла, освітленості;
■ наводить приклади джерел і приймачів світла, застосування лінз та оптичних приладів, врахування фотометрії в життєдіяльності людини;
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
■ розрізняє падаючий, відбитий і заломлений промені, кут падіння, відбивання і заломлення світла, фокусну відстань і оптичну силу лінзи; формулює закони відбивання та заломлення світла, визначення поняття світлового променя;
" записує формули тонкої лінзи, сили світла, освітленості;
■ може описати поширення світла в різних оптичних середовищах, хід променів за дзеркального відбивання світла, класифікувати види джерел світла, лінзи на збиральні і розсіювальні;
■ характеризувати кольорову гаму світла, око як оптичну систему, способи корекції короткозорості та далекозорості;
■ пояснити утворення тіні та напівтіні, причини сонячних і місячних затемнень, дисперсію світла, призначення окулярів, лінз, оптичних приладів (телескопів, мікроскопів, проекційних апаратів тощо);
» здатний спостерігати прямолінійне поширення світла в однорідному середовищі, відбивання світла, заломлення світла на межі двох середовищ, дисперсію світла, утворення кольорової гами світла шляхом накладання променів різного кольору;
■ вимірювати фокусну відстань та оптичну силу лінзи;
■ користуватися лупою, лінзами;
н складати найпростіші оптичні прилади;
■ може розв'язувати задачі, застосовуючи формули лінзи, сили світла, освітленості;
■ будувати хід променів у плоскому дзеркалі; зображення, утворені за допомогою лінз.
№ | Дата | Скориго- ва дата | Тин уроку | Тема уроку | Домашнє завдання |
Розділ 1. Починаємо вивчати фізику Демонстрації: приклади фізичних явищ: механічних, теплових, електричних, світлових тощо. Приклади застосування фізичних явищ у техніці на моделях двигуна внутрішнього згоряння, гідравлічного преса, блоків, електронагрівальних приладів | |||||
1 | Урок-лекція | Фізика як природнича наука. Фізичні тіла і фізичні явища. Механічні, теплові, електричні, магнітні та оптичні явища. Методи дослідження фізичних явищ. Спостереження та експеримент. Вимірювання та вимірювальні прилади. Фізичні величини та їх одиниці. Зв'язок фізики з повсякденним життям, технікою і виробничими технологіями. Творці фізичної науки. Внесок українських учених у розвиток фізики | Вивчити § Розв'язати | ||
2 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж із БЖД. Лабораторна робота № 1. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті | Розв'язати | ||
3 | Комбінований урок | Навколишній світ, у якому ми живемо. Мікро-, макро-, і мегасвіти. Простір і час. Послідовність, тривалість і періодичність подій. Одиниці часу. Виміри простору. Довжина та одиниці довжини. Площата одиниці площі. Об'єм та одиниці об'єму. Взаємодія тіл. Земне тяжіння. Електризація тіл. Взаємодія заряджених тіл. Взаємодія магнітів. Сила — міра взаємодії. Енергія | Вивчити § Розв'язати | ||
4 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж із БЖД. Лабораторна робота М 2. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни, поділки шкали приладу | Розв'язати | ||
5 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж із БЖД. Лабораторна робота № 3. Вимірювання часу (метроном, секундомір, годинник) | Розв'язати | ||
6 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж із БЖД. Лабораторна робота № 4. Вимірювання лінійних розмірів тіл та площі поверхні | Розв'язати |
№ | Дата | Скориго- вана дата | Тин уроку | Домашнє завдання | |
7 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 5. Вимірювання об'єму твердих тіл, рідин і газів | Повторити § Розв'язати | ||
8 | Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв'язування задач | Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи | Повторити § Розв'язати. Підготуватися до контрольної роботи | ||
9 | Урок контролю знань | Контрольна робота № 1 з теми «Починаємо вивчати фізику» | Повторити вивчений матеріал | ||
Розділ 2. Будова речовини Демонстрації: 1. Стисливість газів. 2. Розширення тіл під час нагрівання. 3. Розчинення фарби у воді. 4. Дифузія газів. Рідин. 5. Модель хаотичного руху молекул. 6. Зчеплення свинцевих циліндрів. 7. Об'єм і форма твердого тіла і рідини. 8. Властивості газу займати увесь наданий йому об'єм. 9. Фотографії молекулярних кристалів. 10. Моделі молекул води, водню, кисню | |||||
10 | Комбінований урок | Аналіз контрольної роботи. Фізичне тіло і речовина. Маса тіла. Одиниці маси. Будова речовини. Атоми і молекули | Вивчити § Розв'язати | ||
11 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 6. Вимірювання маси тіла | Розв'язати | ||
12 | Комбінований урок | Густина речовини | Вивчити § Розв'язати | ||
13 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 8. Визначення густини твердих тіл і рідин | Розв'язати | ||
14 | Комбінований урок | Рух і взаємодія атомів і молекул. Залежність швидкості руху атомів і молекул від температури тіла. Дифузія. Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 7. Дослідження явища дифузії в рідинах і газах | Вивчити § Розв'язати | ||
15 | Комбінований урок | Агрегатні стани речовини. Фізичні властивості тіл у різних агрегатних станах. Кристалічні та аморфні тіла. Залежність лінійних розмірів твердих тіл від температури | Вивчити § Розв'язати | ||
16 | Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв'язування задач | Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи | Повторити § Розв'язати. Підготуватися до контрольної роботи |
№ | Дата | Скориго- вана дата | Тин уроку | Тема уроку | Домашнє завдання |
17 | Урок контролю знань | Контрольна робота №2 з теми «Будова речовини» | Повторити вивчений матеріал | ||
Розділ 3. Світлові явища Демонстрації: ■ Прямолінійне поширення світла. ■ Відбивання світла ■ Закони відбивання світла. ■ Зображення у плоскому дзеркалі. ■ Заломлення світла. ■ Хід променів у лінзах. ■ Утворення зображень за допомогою лінзи. ■ Модель ока. ■ Будова та дія оптичних приладів (фотоапарата, проекційного апарата тощо). ■ Інерція зору. ■ Спостереження руху тіл під час стробоскопічного освітлення | |||||
18 | Комбінований урок | Аналіз контрольної роботи. Оптичні явища в природі. Джерела і приймачі світла. Світловий промінь. Прямолінійне поширення світла. Сонячне і місячне затемнення | Вивчити § Розв'язати | ||
19 | Комбінований урок | Відбивання світла. Закони відбивання. Плоске дзеркало | Вивчити § Розв'язати | ||
20 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №10. Вивчення законів відбивання світла за допомогою плоского дзеркала | Розв'язати | ||
21 | Комбінований урок | Поширення світла в різних середовищах. Заломлення світла на межі двох середовищ | Вивчити § Розв'язати | ||
22 | Комбінований урок | Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори | Вивчити § Розв'язати | ||
23 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 9. Утворення кольорової гами світла шляхом накладання променів різного кольору | Розв'язати | ||
23 | Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв'язування задач | Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи | Повторити § Розв'язати. Підготуватися до контрольної роботи | ||
25 | Урок контролю знань | Контрольна робота № 3 з теми «Світлові явища» | Повторити вивчений матеріал | ||
26 | Комбінований урок | Аналіз контрольної роботи. Лінзи.1 Оптична сила і фокусна відстань лінзи | Вивчити § Розв'язати | ||
27 | Комбінований урок | Побудова зображень, що дає тонка лінза | Вивчити § Розв'язати | ||
28 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №11. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи | Розв'язати | ||
29 | Комбінований урок | Фотометрія. Сила світла і освітленість | Вивчити § Розв'язати | ||
ЗО | Комбінований урок | Око. Вади зору. Окуляри. Оптичні прилади | Вивчити § Розв'язати | ||
31 | Урок формування практичних навичок | Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота N° 12. Складання найпростішого оптичного приладу | Розв'язати |
Графік проведення письмових робіт з фізики. 7 клас
Тема | Роботи | Дата |
Розділ 1. Починаємо вивчати фізику | Лабораторна робота № 1 | |
Лабораторна робота № 2 | ||
Лабораторна робота № 3 | ||
Лабораторна робота № 4 | ||
Лабораторна робота № 5 | ||
Контрольна робота № 1 | ||
Розділ 2. Будова речовини | Лабораторна робота № 6 | |
Лабораторна робота № 7 | ||
Лабораторна робота № 8 | ||
Контрольна робота № 2 | ||
Розділ 3. Світлові явища | Лабораторна робота № 9 | |
Лабораторна робота № 10 | ||
Контрольна робота № 3 | ||
Лабораторна робота № 11 | ||
Лабораторна робота № 12 | ||
Контрольна робота Хе 4 | ||
Усього робіт: Лабораторних робіт — 12 Контрольних робіт — 4 |
Коментарi