Навчальна програма курсу

« Профілактика ризикованої поведінки. Школа проти СНІДу »

Метою курсу є досягнення позитивних змін у складових поведінки учнів (знань, ставлень, намірів, умінь і навичок), які сприяють зменшенню ризику ВІЛ–інфікування. Узагальнені завдання курсу конкретизують мету і можуть бути подані у вигляді структурної таблиці бажаних змін у свідомості та поведінці учнів./Files/images/snd/25325_html_6c0fe89b.png/Files/images/snd/25325_html_58718801.png/Files/images/snd/25325_html_m6f0da631.png

Модульна організація курсу

Навчання учнів здійснюється шляхом організації і проведення занять-тренінгів. Навчальна програма пов’язує мету, завдання, зміст, педагогічні методи і результати навчання.

Навчально-виховний процес спрямовано на розвиток життєвих навичок учнів і структуровано за чотирма модулями:

• Модуль 1. Базова інформація про ВІЛ/СНІД/ІПСШ.

• Модуль 2. Відповідальна поведінка: відстрочення початку статевого життя.

• Модуль 3. Відповідальна поведінка: «Ні» наркотикам і незахищеному сексу.

• Модуль 4. Протидія дискримінації. Підтримка людей, які живуть з ВІЛ.

Орієнтовний розподіл часу між модулями повного курсу наведено в таблиці.

Тематичний план для учнів 8–9 класів

Розподіл часу. Одиницею виміру є академічна година (45 хвилин). Розподіл часу

для мінімального та повного курсів для учнів 8–9 класів наведено в таблиці.



Мінімальний курс. ^ Загальна кількість годин мінімального курсу – 16. Тематичний

план охоплює такі тренінги і тренінгові завдання:













/Files/images/kartinki/i.jpg


Проект «Школа проти СНІДу»

З нагоди відзначення Міжнародного дня порозуміння з ВІЛ – інфікованими людьми.


«Біг не у скорих, і бій не у хоробрих,

і хліб не у премудрих, а час це нагода для всіх»

Еклізіаст.


Саме ці слова Еклізіаста як гасло важливого для України поєднання Божої волі із соціальними чинниками обрали автори даного проекту Лукащук Юлія та Черемшук Оксана як епіграф до свого проекту «Школа проти СНІДу». Можливо постане питання , а чому саме цей вислів а не інший ми використали як епіграф до даного проекту? А тому, що хвороба ВІЛ / СНІДу все більше і більше набуває загрозливих масштабів. Здається що така хвороба як ВІЛ / СНІД просто не могла набрати таких розмірів адже він не передається повітряно - крапельним шляхом як скажімо грип, вітрянка чи кір.

Шляхів передачі ВІЛ / СНІДу є всього 4. проте ВІЛ / СНІД поширюється набагато швидше ніж вітрянка чи кір до того ж є невиліковним. Ми вважаємо, що у такому швидкому поширенню ВІЛ / СНІДу винні самі люди.

Адже хто як не ми самі визначаємо своє майбутнє. Дійсно час це нагода, нагода для всіх нас виправити помилки, помилки які призводять до фатальних наслідків, помилки ціною в життя бо розплата за них – смерть.

Саме тому учасники проекту «Школа проти СНІДу» постійно працюють над наступними

проблемними питаннями:

  • Надання молодим людям точної інформації і можливостей для формування необхідних життєвих навичок



  • Проводити профілактичну роботу серед учнівської молоді у тісній співпраці з батьками



  • Залучати молодих людей до планування дій і прийняття рішень



  • За допомогою тренінгових занять доносити до молоді інформацію про ВІЛ / СНІД.



Цілі проекту:

Цей проект спрямовано на досягнення наступних цілей:

    • інформація молоді про проблеми ВІЛ / СНІД
    • інформація молоді про шляхи передачі ВІЛ / СНІД
    • проведення профілактичної роботи серед учнівської молоді.
    • Вплив на поведінку учнів з метою захисту їх в умовах епідемії ВІЛ / СНІДу
    • Формування толерантного ставлення до ВІЛ – позитивних людей.
    • Захист молоді, якій доводиться дорослішати й розв’язувати проблеми створення сім’ї та народження дітей в умовах епідемії ВІЛ / СНІДу.


Ситуація із поширенням ВІЛ-інфекції в Україні продовжує загострюватися. Станом на 1 січня 2006 року в державі офіційно зареєстровано 88 тисяч ВІЛ-інфікованих, серед яких понад 11 тисяч чоловік – діти.

Ця тривожна статистика закликає до активної діяльності усіх небайдужих громадян України щодо організації суспільної протидії ВІЛ-інфекції.

Розв’язанню цього завдання присвячено і проект “Школа проти СНІДу”, який охоплює учнів І – IV курсів (8 – 11 класів) Шумського ліцею.

Інтенсивний курс "Школа проти СНІДу" впроваджено і апробовано у всіх регіонах України за підтримки МОН України, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), МБФ “Міжнародний Альянс з ВІЛ/СНІД”, НМЦ “Алатон”, регіональних управлінь освіти і науки. Він відповідає умовам ефективної первинної профілактики, забезпечує партнерство і взаємодію на рівнях "школа - учні – батьки", має статистично доведену ефективність впливу щодо зменшення уразливості молоді до ВІЛ- інфікування. Його схвалено і рекомендовано для впровадження у всі регіони України Національною Координаційною Радою з питань ВІЛ / СНІДу та Комітетом Верховної з питань науки і освіти.

Ефективність проекту суттєво посилюється за умови злагодженої суспільної взаємодії: активної участі молоді, постійної підтримки батьків і людей, які приймають рішення, залученні впливових людей громади, розбудови партнерства на всіх рівнях.

Презентаційні тренінги проведені учасниками проекту допоможуть залучити до співпраці, педагогічної взаємодії педагогів – дітей – батьків – впливових осіб громади.

Тренінги проводяться в комплексі, починаючи із лідерів учнівського самоврядування і закінчуючи педагогами.


^ Мета проекту:

  • Надати достовірну і повну інформацію з проблеми ВІЛ/СНІДу.



  • Сприяти формуванню адекватних ставлень до цієї проблеми і людей, які живуть з ВІЛ.



  • Розвивати необхідні життєві уміння і спеціальні навички, які зменшують схильність молоді до ризикованої поведінки.



  • Сприяти створенню сприятливого середовища для здоров’я і розвитку учнів.

Впливати на поведінку людини необхідно комплексно , а не лише інформаційно . Тому

основними завданнями проекту є:

  1. Надання учням достовірної і повної інформації з проблеми ВІЛ / СНІДу.



  1. Формування у них відповідних ставлень до цієї проблеми і людей. Які живуть з ВІЛ.



  1. Розвиток необхідних умінь і навичок, які зменшують схильність молоді до ризикованої поведінки.



  1. Посилення мотивації до здорового способу життя.



  1. Створення сприятливого середовища, співпраця з батьками, педагогічним колективом.



^ Навчальні завдання:


формування життєвих навичок, що забезпечують:




За оцінками Всесвітньої організації охорони здоров’я, кількість ВІЛ – інфікованих в Україні досягає 500 тис. осіб, тобто 1 % всього населен­ня. За даними представництва ООН, в Україні до 2010 року кількість ВІЛ-інфікованих та хворих на ВІЛ/СНІД може досягти 1,5 млн. осіб. ВІЛ / СНІД реальною загрозою для здоров'я кожного і, передусім, молоді. Хвороба уражає переважно молоде покоління - найбільш актив­ну в репродуктивному і працездатному відношенні верству населення. Урядом нашої держави серед пріоритетних напрямів у профілак­тиці ВІЛ /СНІДу визначена інформаційно-просвітницька робота з дітьми і молоддю. Головну увагу в цій роботі школа і вчитель мають зосеред­жувати на формуванні в молодого покоління здорового способу життя, системи високих життєвих цінностей, забезпечити реалізацію статево­го виховання як одного з пріоритетних напрямків виховної роботи школи у відповідності до концепції національного виховання.

Уберегти майбутнє нації від лиха, що насувається, - обов'язок не лише медиків, а й найближчого оточення дітей та підлітків: школи, сім'ї. Сім'я є основним середовищем, у якому формуються життєві цінності, моральні настанови, світогляд дитини. Для проведення у школі профілактичної роботи, пов'язаної із формуванням уявлень про стате­ве життя, необхідна не лише згода батьків учнів, а й їхня активна підтримка, гармонійне поєднання виховного впливу сім'ї та школи. Сприятлива атмосфера в родині, у школі - там, де дитина проводить більшу частину свого часу, є необхідною умовою для відвертого та до­вірливого спілкування. Створення такої атмосфери сприятиме тому, що у складних життєвих ситуаціях дитина шукатиме захисту там, де її зрозуміють і допоможуть. Життєві безлади нерідко ускладнюють взаємини між членами родини. Саме в такі періоди підлітки віддаляються від батьків. Вони намагаються знайти відповіді на свої запитан­ня і, не одержавши їх у родині, йдуть на вулицю.

І тоді батьків охоплює страх, щоб діти не стали вживати наркотики, не вступали в ранні сексуальні стосунки. Провівши дослідження, соціологи дійшли висновку, що тема розмо­ви про зародження ВІЛ-інфекції у родинах дуже рідкісна.

Щоб батьки мали змогу компетентно та авторитетно, обговорювати
зі своїми дітьми таку складну, але нагальну проблему, як профілактика ВІЛ /СНІДу в рамках проекту проводиться робота з батьками.
Батьки мають володіти знаннями про ВІЛ-інфекцію, знати способи захисту від неї, інформувати дитину і нагадувати їй про запобіжні заходи.

Розмовляючи з підлітками (14-17 років) про, сексуальну поведінку, батьки повинні пам'ятати, що статевий розвиток підлітка супрово­джується цілою низкою змін як фізіологічного, так і емоційного харак­теру. У цей період цілком зрозуміло, що підліток особливо піклується про свій зовнішній вигляд. Часто цей період збігається з першими симпатіями і залицяннями. Дуже рідко у цьому віці спостерігаються сексуальні стосунки. Якщо підлітки починають розпитувати про фор­ми сексуальних зв'язків, батькам потрібно відповісти детально і зро­зуміло.

Саме тому учасники даного проекту ставлять собі за мету співпрацю учнів, вчителів і особливо батьків.

^ Чому ми запровадили даний проект в нашому ліцеї?

  • Масовість. Ліцей охоплює більшість дітей і молодь до 17 років.



  • Превентивність. Можливість спланувати і здійснити вплив ще до того, як у житті молодої людини виникнуть реальні ризики і проблеми.



  • Ефективність. Упровадження профілактичних програм, в основу яких покладено розвиток життєвих навичок, суттєво зменшує ризики інфікування ВІЛ.


Цільова група проекту:
  • Учнівська молодь віком 14 – 17 років;
  • Волонтери.


Оскільки наш ліцей налічує лише 90 учнів то створили лише одну цільову групу ліцеїстів до якої входять:
    • ліцеїсти віком від 14 до 17 років;
    • лідери учнівського самоврядування;
    • голови батьківських комітетів;
    • вчителі предметними (біології, ОБЖ, предмету «Основи здоров’я, психолог, педагог – організатор, заступник директора з виховної роботи»);
    • волонтери

Хоча нас не так і багато але ми робимо все можливе щоб донести інформацію до якомога більшої кількості батьків, школярів, вчителів.

Саме тому нашою метою, нашим гаслом є фраза яка є мрією для тисяч інфікованих людей «Життя без СНІДу».

Робота із цільовою групою:
  • Допомога вчителю
  • Агітбригади
  • Круглі столи
  • Тренінги
  • Творчі конкурси



План роботи групи


Підвищення рівня знань

Досягнення позитивних змін у ставленнях

Формування позитивних змін у намірах

Набуття позитивних змін в уміннях і навичках


Шляхи передання і методи захисту


Як зменшити ризик

Інфікування


к будувати рівноправні стосунки


Як протидіяти дискримінації


Серйозне ставлення до проблеми ВІЛ/СНІДу


Усвідомлення необхідності протидіяти тиску однолітків


Позитивне ставлення до відстрочення початку статевого життя


Негативне ставлення до вживання наркотиків


Толерантне ставлення до ЛЖВ


Намір не вживати наркотики


Намір утримуватися від сексуальних стосунків


Намір використовувати презервативи у разі сексуальної активності


Уміння відмовитися від пропозиції про сексуальну близькість


Уміння відмовитися від пропозиції вжити алкоголь


Уміння гідно сказати “Ні” на інші небажані пропозиції


Уміння адекватно поводитися при загрозі сексуально насилля


Уміння прийняти відповідальне рішення щодо використання презервативів

№п/п

Назва заходу

Строки виконання

Відмітка про виконання

1


2


3


4


5


6


7


8

Анкетування «Що ти знаєш про ВІЛ?»


Година спілкування на тему: «Який ідеал сучасної молоді?»


Тематичне інформування до дня порозуміння з ВІЛ – інфікованими.


Випуск стінгазети «Життя з ВІЛ. Яке воно?»


Виховна година на тему «ВІЛ / СНІД. Міф чи реальність?»


Виховний захід на тему: «Хто ти СНІДе ворог чи вчитель? »

Видання Радою Лідерів буклетів

«Це твій вибір» та «Як кохати не роблячи «цього»?»

Тренінгові заняття «Твоє майбутнє у твоїх руках»
Кiлькiсть переглядiв: 1413

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.